Search
  • Sonja Prest

DIGITALT LÄRANDE I MICRSOSOFT OFFICE 365

Updated: Nov 26, 2020

INLEDNING

Många pratar just nu om Microsoft Office 365 och plattformarna Sharepoint, Teams och Yammer. Med dessa plattformar ser man nya möjligheter för samarbete. Men hur kan man integrera lärandet i Office 365? Här får du en kort summering på hur du i Microsoft Office 365 kan skapa kanaler för lärande.


Undrar du vad är vad så kan du börja med att läsa FAQ som finns i slutet av sidan.



FAKTA

Den senaste “2019 Deloitte Global Human Capital Trends” visar att det största skälet till att folk byter jobb beror på att de inte får utvecklas och växa och att “Learning is the top-rated challenge among 2019’s Global Human Capital Trends.”

Vi alla som jobbar med digitalt lärande och fattar beslut bör ta till oss det här och verka ännu mer för att leverera värde till våra medarbetare så att de stannar kvar,


Så här kan vi göra det, enligt Deloitte:


1. Bygga en lärandekultur som genomsyrar hela organisationen. 2. Koppla kontinuerligt lärande till arbetsuppgifter, i nästan osynliga små doser. 3. Integrera lärande mellan team och individ.

4. Förstärka kopplingen mellan lärande och bonussystem. 5. Förbered lärande för yrkesliv som pågår längre - i 50–60 år. 6. Fördela ägandeskap och ansvar mellan hela verksamheten. 7. Gå från LMS till Learning Experience Platforms och se till att innehåll integreras i vilket system som helst, organiseras i flöden, sprids och delas av medarbetare (dvs kanaler, bite sized, sökbart, socialt och alltid tillgängligt)

Om ni redan har implementera Office 365 hos er så har ni möjlighet att verkligen börja förändra ert lärande enligt det som Deloitte rapporten tar upp.



3 views0 comments

© 2020 by Atom Collaboration (AtomCo. Advice AB)

Get social and follow us:

  • Linkedin - Vit Circle
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon